Selamat Datang ke blog JPP IPTB

Assalamualaikum dan salam sejahtera,
Selamat datang ke blog JPP IPTB 2008. Untuk makluman, JPP merupakan satu badan yang menjadi perantara antara pentadbiran dengan pelatih-pelatih IPTB. Diharapkan agar semua pelatih-pelatih IPTB dapat menggunakan blog ini sebaik-baiknya. Terima Kasih.

cooperfever

Ahli Jawatankuasa Perwakilan Pelajar 2008

Ahli Jawatankuasa Perwakilan Pelajar 2008

Senarai Ahli Jawatankuasa Perwakilan Pelajar 2008

Yang Dipertua JPP
Mohd Asyraf bin Mohamad -0134926757

Naib Yang Dipertua
Ahmad Muzani Abd Jalil -0179880178

Setiausaha Agong Kehormat
Nur Farrah Bte Mohd Yaacob -0174878718

Naib Setiausaha Agong Kehormat
Nur Ezzulliani Bte Zulkifli -0135135100


Bendahari Agong Kehormat
Mohd Zarif b Mohd Ridhwan -0134926768

Pengerusi Biro Asrama
Muzzuddin Bin Alawi -0134667479

Naib Pengerusi Biro Asrama
Mohd Fareez Bin Abu Hasan -0142480970

Pengerusi Biro Sukan
Muhammad Hairul Izad B. Adnan -0123877914

Naib Pengerusi Biro Sukan
Adilawati Binti Abdullah -0174500487


Pengerusi Biro Kebajikan
Muhammad Syafiq Affendi B. Mohamad Yunus -0134478384
Naib Pengerusi Biro Kebajikan

Nur Sharifah Amirah Bt. Ahmad -0134725956

Pengerusi Biro Kafeteria dan Kantin
Ahmad Izzuddin B. Abdul Rahman -0134926910

Naib Pengerusi Biro Kafeteria dan Kantin
Lim Wei Xiu -0125573100


Pengerusi Biro Komputer
Ahmad Syafiq Bin Abu Bakar -0129714344

Naib Pengerusi Biro Komputer
Sivarajan A/L Jayapalan -0125733906


Pengerusi Biro Penerbitan
Ooi Yin Qi -0174706916

Naib Pengerusi Biro Penerbitan
Nor Insyirah Bt Mohd Nadzri -0195046450


Pengerusi Biro Agama dan Kerohanian
Khairulhizuwan B. Mohd Nawi -0134926823

Naib Pengerusi Biro Agama dan Kerohanian
Nur Hidayah Bt. Ahmad -0174714544


Pengerusi Biro Peralatan
Syarifuddin B. Abdul Halim -0176723874

Naib Pengerusi Biro Peralatan
Zul Fahmie bin Mohd -0129227756


Pengerusi Biro Keceriaan
Mohd Noor Affendi b. Kamaruzzaman -0134926763

Naib Pengerusi Biro Keceriaan
Abdul Azim b. Ramlon -0129035361

Pengerusi Biro Kesenian & Kebudayaan
Hisyamuddin b. Abd Razab -0174334551

Naib Pengerusi Biro Kesenian & Kebudayaan
Mohd Syazwan Bin Khalid -0139939330


Pengerusi Biro Akademik
Nor Jauriah Bt Othman -0174878717

Naib Pengerusi Biro Akademik
Hariatul Hafidzah bt Mahmad Khory -0134561588

Jika ada sebarang cadangan atau pendapat sila hubungi JPP anda

Renungan


Saturday, April 19, 2008

Aduan dan cadangan



Jika para pelatih ingin menyatakan aduan atau pendapat, sila kemukakan di "box" ini. Sila jangan menyalahgunakan kemudahan ini. Terima Kasih

-cooperfever-

81 comments:

Anonymous said...

Okay...mintak maaf kepada semua...
blog ni aku dah moderate...coment korang yang dulu aku da delete...tapijangan risau..
pas ni aku dah tak moderate tp upgrade...
jgn marah yer.....chow
Korang leh bg cadangan kat aku mcm mana nak wat blog ni better....

Anonymous said...

lagi satu...kpd yg mntak diadakan balik internet kat blk digital kat library, aku dah maklumkan kat pihak berwajib, maybe dalam proses...sabar

kpd yg x puas hati pasal download mengdownload ni....
aku mmg xbleh buat apa-apa hanya nasihat...
nak download video pergila internet cafe...depan simpang IPTB kat photostat shop tu pun laju giler...k. RM2 je sejam..

ha...kat "downloadman" yg dikategorikan wanted tu...faham-faham k...tq.

Anonymous said...

wei....wei....
yang tak puas hati pasal jpp tak aktif dlm blog ni..
"aku lupa nick dia"
jgnla ckp mcm tuh..aku pelajar, ko pelajar n jpp pun pelajar...
ko ad assignment...jpp ad gak assignment..ad masa aku update blog nih...
if nak lg senang ko nampak no tipon kat blog nih...haa..msg or call jer...
peace k...

Anonymous said...

saya ada cadangan untuk blog ini...
saya pandangan saya...
adakah ia lebih baik jika blog ini dapat menunjukkan apa yang dicadangkan oleh para guru pelatih...
hal ini kerena saya cuma dapat tengok apa yang dicakap oleh jjp sahaja dan tidak tahu apa yang jpp balaskan dan apa yang dicadangkan oleh kita...
terima kasih...

Anonymous said...

saya nak cadangkan iptb boleh ambil lebih banyak perempuan cantik pada sem yang akan datang...
yeah...
lebih baik jika ada perempuan cina yang sexy dan berpakaian pakaian yang menjolok mata seperti di institut kita sekarang...
muakkkkaaaaaa

Anonymous said...

blog ini cuma sembang kosong saja...apakah tindakan yang telah diambil? sila post dalam blog ini.

Anonymous said...

celaka..skrg terdapat satu org lagi download gila mia...saya kenal dia.. dari kelas muzik mia..celaka betul..org cari maklumat dia mai download movie!!! org ni cikgu kah? mukanya punsombong juga..benci betullah...

Anonymous said...

dari segi pemakaian pelatih kat IPTB ni, memang ramai dah langgar terutamanya chinese gurls yang kebanyakannya berpakaian yang tidak sesuai...
dari segi etika pemakaian, silalah rujuk HEP...sekian terima kasih.

Anonymous said...

perhatian kepada pentadbiran...
minggu ini merupakan minggu penyediaan kepada hari konvo...
tahniah kepada pihak IPTB telah berkerja keras untuknya....
pada masa yang sama pelatih IPTB mengambil kesempatan untuk balik awal tanpa dilaporkan...
dimana buku rekod kehadiran adalah penuh...
ketua kumpulan yang tidak amanah harus dilucutkan jawatan mereka...
terdapat pelajar yang meninggalkan IPTB pada hari khamis di mana mereka telah merancang balik selepas konvo...
saya juga sebagai warga IPTB mengapa saya tidak mengambil kesempatan kerana ini kewajipan saya berada di IPTB walaupun tiada tugas diberikan kepada saya...
saya harap pihak atasan sila lakukan satu sesi memeriksaan bilangan pelatih supaya perkara yang tidak senonoh dan tidak diingini tidak berlaku dan semoga semua pihak selamat.

akum...

Anonymous said...

perhatian kepada pentadbiran...
minggu ini merupakan minggu penyediaan kepada hari konvo...
tahniah kepada pihak IPTB telah berkerja keras untuknya....
pada masa yang sama pelatih IPTB mengambil kesempatan untuk balik awal tanpa dilaporkan...
dimana buku rekod kehadiran adalah penuh...
ketua kumpulan yang tidak amanah harus dilucutkan jawatan mereka...
terdapat pelajar yang meninggalkan IPTB pada hari khamis di mana mereka telah merancang balik selepas konvo...
saya juga sebagai warga IPTB mengapa saya tidak mengambil kesempatan kerana ini kewajipan saya berada di IPTB walaupun tiada tugas diberikan kepada saya...
saya harap pihak atasan sila lakukan satu sesi memeriksaan bilangan pelatih supaya perkara yang tidak senonoh dan tidak diingini tidak berlaku dan semoga semua pihak selamat.

Anonymous said...

assalamualaikum...
secara ikhlasnya, saya mengucapkan jutaan terima kasih kepada semua pelatih yang turut menjayakan majlis Penutupan Pembestarian....
sy juga nak minta maaf jika ada kecacatan dalam majlis...
Kumpulan Koir...really good performance....
n thanks to all...
IPTB Go!!!!!

Anonymous said...

balas mesej di atas....

i tau siapa yang dimaksudkan download-stupid-man....

yang dari music class...

tu ke?? david leong....

kalau jumpa lagi belasahlah dia kaukau jangan bagi muka kat dia....

harap maklum

Anonymous said...

hai yo....
bapa kali maw cakap....
janganla gn software mcm ares ke limewire ke....
itulah yang melambatkan internet,,,
pada yang berkenaan tuh, david ke sape ker....
puak telah bersuara....janganla sampai jadi benda tak elok plak k...
adios

Anonymous said...

david leong.....?
kasihan dia itu...
sebenarnya saya pun suka download movie dan sebagainya di institut...
cuma saya download pada waktu malam dengan memastikan tidak ganggu orang lain terutamanya kepada mereka yang ingin mencari maklumat dalam assignment mereka...
di institut ini boring tau...
jika tak download apa yang kita boleh buat pada masa lapang..
oleh itu, pada pandangan saya...
kita tidak patut blok orang download...
mungkin kita cuma blok pada waktu persekolahan...
lebih kurang pada 7.00 a.m. hingga 5.00 p.m....
dengan ini, mereka yang ingin mencari maklumat dapat apa yang mereka nak...
orang yang ingin download juga dapat apa yang mereka mahu...
dengan ini,saya percaya semua orang juga akan setujukan?

Anonymous said...

ya..sepenuh setuju..jika nak download pi download pd waktu mlm lah...bodoh mia...masa kami nak cari maklumat dia download..kalau malam download siapa nak peduli dia??

jagalah sikit kpd mereka yg suka download pada waktu persekolahan!!!

Anonymous said...

ok ok
dalam hal nih kiat takleh nak buat per pon kecuali advice,,,,
perkhidmatan internet diberi percuma kali nih...
Pihak IPTB sediakan ini untuk kemudahan pelajar mencari maklumat...
jgnlah pula mengambil kesempatan download benda yang tak berkaitan.....
nnt if internet takder...
pandai pula menyalahkan pelbagai pihak...sdgkan kemudahan ini ada, tak pula menghargainya....
cyber cafe ada, starbuck pon ada and if nak puas hati gnlah Celcom Broadband yang dibyr sendiri....
ok
peace

Anonymous said...

assalamualaikum dan selamat sejahtera
kepada semua pelatih setiap ape yg kita lakukan perlukan ketekunan
tahniah kepada kontijen iptb ke kagum permainan iptb d uiam,semoga ap yang berlaku jdikAN sbg teladan di maSA DEPAN.HIDUP MAD ALI

Anonymous said...

yalah...
download di waktu malam tidak akan ganggu orang lain...
kenapa kita kena blok internet sebab beberapa orang yang download pada waktu persekolahan..
ini tidak adil dagi orang lain...

Anonymous said...

Koir kali ini kualiti sudah turun. harap dapat tambah usaha lagi. terutamanya lelaki. (Nasib baik saya perempuan) kena ada suara bes, kuat dan om. saya percaya u all boleh buat try ur best. Pn. lessie will be with u all.

Anonymous said...

koir kira bagus lo...
kita patut bagi mereka galakan....
tentang pemakaian perempuan di iptb..
saya memang tak tau nak cakap apa...
pakaian macam pergi cat walk atau shopping...
ini cikgu ke?
teruknya mereka...
lain kali ada apa-apa kes rogol atau apa-apa berlaku pun sebab pemakaian mereka yang menjolok mata itu...
jangan salahkan sesiapa....

Anonymous said...

pasal download, tak yah adu banyak, janji org yg download tu pahir. tapi kalo tak pahir, blok ip dia org. biro komputer m'punyai org yg blh settle bende ni.

kalo pasal pompuan, satu, yg tu salah dari segi etika pemakaian guru, mmg salah kalo dalam maktab. kalo di luar, biarkan je.

kalo terkene hal dlm maktab sebab pakaian x senonoh, kite kene tanggung. mmg kene marah pompuan cina yg pakai pendek2!

kalo di luar maktab, bukan lagi dlm tanggungan kite. biarkan je, yg tu mrk tak dengar, sori, tu dia org mia pasal.

kalo pasal nak lebih pompuan cine yg cun tu, korang pi jadi kementerian, x yah susah. buat malu je, sbg seorg cikgu menyeluarkan perkataan yg x m'gunekan kapala hotak!

koir tu, kalo korang pandai, masuk koir dan tolong! x cakap je x buat, kalo pandai sgt komen, pi jadi ahli koir atau jadi si pn. lessie.

pasal ahli jpp tu x naik blog.
kenape si copper dpt naik blog, si copper jugak jpp, juga pelajar, juga nak buat assignment. tapi naik blog jugak. apakah alasan ahli jpp yg lain? naik blog x yah 1 jam kan? 10 min pun x nak naik blog? adakah kualiti ni yg patut ada pd seorg ahli jpp? harap mat copper dpt m'beri tau member2 lain.

selain tu, ahli jpp kene bagi notis kpd pelajar2 di maktab. apa yg diberitau x diberitau. kabar2, pasal gerai konvo, pihak jpp x bagi notis tentang tender gerai. ada ka ni ahli jpp telah m'ambil gerai dgn kuasa yg berada? patut kah ahli jpp menyalahgunakan kuase? harap ahli jpp blh bagi respon terhadap masalh ni.

kalo blh, semo hal ttg jpp, atau aktiviti harus dipamerkan di depan HEP. kalo x, mane geng2 lain tau tentang pe yg berlaku.

Anonymous said...

meujuk kepada atas..

"koir tu, kalo korang pandai, masuk koir dan tolong! x cakap je x buat, kalo pandai sgt komen, pi jadi ahli koir atau jadi si pn. lessie."


orang bagi cadangan tentang koir kamu pun nak marah orang?
adakah bagi cadangan untuk koir pun salah?

Anonymous said...

Saya mengumumkan YDP JPP esok tidak akan hadir ke kuliah. HEP sila membuat persiapan untuk mengambil tindakan. Sekain terima Kasih.

Anonymous said...

YDP yang mewakili kita ponteng?
alamak..
undi dia jadi YDP buat apa?
nasib baik saya undi orang lain...
tak jadi teladan baik pergi ponteng?
tak perlu cakaplah yang lain pun boleh ponteng...
kenapa?
sebab kita semua ikut ketua...
dia boleh buat kenapa kita tak boleh?
saya pun hairan kenapa kali ini begitu ramai orang ponteng...
sebab semua orang jadikan YDP sebagai teladan..
haraplah HEP akan mengambil tindakan yang sewajarnya supaya orang lain tidak akan fikir yang bukan-bukan...
terima kasih...
IPTB habislah bagi orang ini jadi YDP....
Jika HEP tak jalankan tugas...
saya pun tak tau nak cakap apa...
HEP patut mengumumkan sebab YDP tidak hadir kuliah besok...
jika HEP dapat siasat dia tu ponteng sengaja tanpa sebab...
tak perlu cakap apa-apa lagi..
bagi surat AMARAN kepada penjamin..
lucutkan jawatannya....

Anonymous said...

"Koir kali ini kualiti sudah turun."
-adakah ini bukan sindiran? dah le koir kali ini dah buat all the best, tapi kene pulak sindir. kesian..

terutamanya lelaki. (Nasib baik saya perempuan)
-mcm laki dlm koir tu teruk sgt.. (hehe.. David Leong pun kat dlm) best x best, terpulang-lah.

kena ada suara bes, kuat dan om.
-kesian jugak kena latih mcm ayam berkokok, kite x yah bagi cadangan, bg sorokan je! SUPPORT! Malaysia BoLeh! pn lessie akan buat yg lain.

bagus, telandan yg bagus ..
TERUK, YDP pun camni, runtuh JPP, malu.. x tau le kalo ade YDP yg camni. sape yg undi die pun bute.. ish..

dengar kabo, YDP pun jarang pi gerko? betul ke?

Anonymous said...

assalamualaikum
sorry suma
sejak kebelakangan nih aku busy skit ngan hal lain...
tak sempat nak check up blog...

ok untuk makluman korang...ikhlas Hati pihak jpp ucapkan terima kasih kat korang suma sebab tolong kami dalam hal convo dan segalanya
tanpa korang benda nih takleh jalan....

aku nak menjawab hal korang suma...
pasal koir...
hey...come on la...budak-budak koir baru foundation...n boleh improve lagi kan
tp kali nih gempak la wei....
inilah kelemahan kita...selalu downkan usaha orang..kita patut support la k....peace.

pasal gerai...
aku nak tegaskan kan kat saper yang komplain pasal nih...
JPP xgunakan kuasa untuk tempah gerai k...
Syafiq, biro kebajikan...korang untung dpt mcm dia...dia rajin giler buat kerja....
saper kata takder iklan yang dibuat..saper yang komplain nih, dah cek ker board jpp b4 konvo????

isu len plak...
pasal ydp aku takleh nak cakap per
tuh hal dia...dia sendiri setelkan.

pasal blog nih plak....
sebenarnya aku dah ckp suma jpp...
blog ni hanya optional...diorang nak masuk ke tak ke itu atas dasar keprihatinan diorg...
tp blog ni bwh tanggungjawab aku...
jgn plak ckp diorang xwat keje...skang nih aku ikhlas cakap...xde ahli jpp yg tak wat keje diorg k...peace....

truskan discuss isu...aku sampaikan suma ni dalam meeting jpp ok...korang jgn riso...suara korng akan sampai...InsyaAllah.

Anonymous said...

hoi! I tahu I suka download... tapi I skg download pd waktu malam dah!!!!

Pasai mengapa selalu cakap saya? Ada budak cina yang lain juga selalu download? Adakah awak mempunyai bukti yang kukuh untuk cakap saya? Budak sem 3, opsyen MM n PC juga ada, mengapa awak hendak cakap saya tapi tak cakap mereka? I juga tahu bahawa ada budak Melayu laki juga ada download. Adakah ini tidak adil?

Line di IPTB pun juga kurang laju... saya pun jarang online dah...

Kalau orang download pada waktu malam, adakah ia menjadi satu kesalahan? Adakah saya melanggar peraturan IPTB? atau akta?

Kalau I download pada waktu pagi pun, adakah hanya saya yang download? Bolehkah u boleh cakap i selalu pergi library hanya untuk download??



Pasai koir, kalau u hebat datanglah nyanyilah bahagian lelaki. Oleh kerana kali ini pensyarah tidak menanjurkan audition, jadi kualiti tidak begitu baik. Kalau u mau cakap, u terus cakap kepada kita dan saya, jangan tulis aje dalam blog ni...


David Leong...

Anonymous said...

cadangan kpd jpp, kalo bole, tampal lebih notis dekat blok kediaman, blok pentadbiran. mcm ni lebih efisen utk menyebar maklumat.

si david pulak, la.. kecik hati, sikit2 marah. ko pun dah cakap bukan ko je yg download. so cooldown. kite org x cakap download pd waktu pg ke mlm jadi satu kesalahan. hanya x b'timbang rase. krang si david ni pun dah pahir tentang keadaan ni dan ok settle bende ni. kalo nak cakap jgn specifik name.

kpd copper pulak, line internet mmg .. erm erm sikit le.. pasal line Wlan tu pun..

syukur maktab ade internet, jgn nak ni la tu la..

koir tu, kite org support je cukup. x yah nak comment k?

Anonymous said...

download filem lucah nak marah orang lai...
si david tu tak aada harapanlah....
lebih 10 orang cari maklumat di library...
dia datang saja semua orang tak dapat layani internet...
tak salah dia salah siapa...
semua orang nampak dia download dan marah dia di belakang dia masih download...
sekarang baguslah...
kena orang kutuk...
dia nak salah orang lain download juga...
dia satu orang downlad filem lucah siok nak salahkan orang lain...
apa guru ini...
kita fikir dia akan minta maf dan janji tidak akan download pada waktu persekolahan....
tak sangka dia cakap apa....
"adakakh saya salah?
ada akta apa cakap saya tak boleh download waktu pagi?
download malam dan pagi ada apa-apa beza?"
alamak...
budak ini tak ada harapanlah.

mula-mula saya rasa kasihan kepadanya...
sekarang saya nak belasah dia pula...

Anonymous said...

oi geng2, x sekali-kali tuduh org download filem lucah. x baik. kalo dia tu nak download, biarkan, suatu hari dia akan kene. kite org diam je.

kalo pasal ganggu internet tu, KECOH sama dia! dia tu x menyesal tu problem la.. tapi xpe, kite org tengok camne dulu. kalo ganggung internet lagi, LAPOR kpd pihak berkuasa! kalo dia x buat kecoh, biarkan la.. bagi org lain satu jalan..

balasah xkan selesaikan masalah. teguran je b'guna. kalo x guna, LAPOR! biar pihak atasan yg belasar

Aik?! YDP x dtg kuliah ke? ish.. buat malu..

Anonymous said...

OK. I dah tau I salah... saya insaf dan harap semua dpt maafkan saya... Ps give me 1 more chance... ok? I janji takkan pi download pd waktu kerja...

Anonymous said...

yeah!
hari ini t.pengarah mengumumkan bola keranjang jadi johan bagi lelaki dan nak johan bagi perempuan taniah diucapkan.
JPP boleh tak kamu tolong sikit bagi mereka, sebab satu hari saya turun melalui gelanggana bola keranjang, saya nampak mereka kesian, 21 dalam satu gelanggang, sangat sempit dan kesian bagi mereka. taniah kepada mereka masih boleh latih dan jadi johan. saya harap mereka dapat tempat yang lebih baik atau satu lagi gelanggang diberi kepada mereka untuk latihan. Jpp tolonglah mereka. cubalah.

Anonymous said...

"saya percaya u all boleh buat try ur best."
kualiti koir memang turun, tetapi saya dah kata. u all must try ur best. saya fikir u all boleh buat lebih baik. seperti semalam, lagu kukabara, bes dapatlah aku dengar, tetapi lagi dua buah lagi tidak begitu baik. lagu ipg itu, mungkin u all tidak buat persiapan, saya dapat dengar dua suara bes. Lagu kukabara telah menunjukkan kami boleh buat, buat lah baik-baik bagi lagu yang lain. ok i percaya u all can. saya suka muzik juga, muzik yang baik, tentu semua orang sukakan?

Anonymous said...

thanks david
org len contohila dia...

ha...jgnla smpai nak belasah2...setakat nak tunjuk otai....cni bukan tempat dier k...

pak pandir...
nk btaw ko n suma suatu hal yg korang kena taw.
bab internet lembab ni...bukan salah pihak IPTB...
sebab rate speed kat suma IPG sama je...plg max 54mbp/s...if korang tny budak2 streamyx mmg laju giler...
tp disebabkan penggunaan yg terlalu max setiap masa menyebabkan rate trun...
mcm jalan gak...if banyak keta, traffic jd slow...
tambahan lg dengan adanya software download ni...penggunaan mmg takkan pnah menurun..so jd la lembab mcm skang..
so salah siapa???
aku pnah try Wlan kat hep ms first diactivekan...trust me...sgt laju...update antivirus 12mb tak sampai 15 saat...coz masa tuh aku sorang jer user...haha.
so clear sumer????

bebudak basket...wa...respect kat lu...
anamichi slam dunk pon terkentut...
hal gelanggang korang ak akn ckp kat meeting nnt..jpp akan usahakan sebab mesti pengarah cayer sukan ni ada potensi...
so keep it guy..

Anonymous said...

terima kasih.
saya pun mahu turun cuba main tengok. mungkin johan bagi tahun hadapan adalah saya.

Anonymous said...

salam..pasai gerai konvo.JPP xdak guna kuasa utk bukak gerai sniri pon.ada nampak ka budak jpp saja..sebnaqnya disebabkan pelantikan JPP lambat, mesyuarat utk konvo beberapa kali tidak melibatkan JPP.jadi mengenai gerai tu Pensyarah yg incharge dah open tender..kwn2 smua..kami mintak maaff...bila biro kebajikan tanya, gerai smua dah penoh dibooking....notis xdak iklan pon xdak...
Sebelum Kata Apa2 Kat Orang Siasat Dulu Na..Jgn Dok Main Serbu Xpakai Helmet!!!hahhahahahaha....

Tun Ariff Putera said...

Assalamu'alaikum dan salam sejahtera kepada semua pembaca serta correspondent dalam blog ni.

Bnyk comment dan reflective yg telah disuarakan oleh admin dan pelawat2 blog. Tahniah diucapkan. Justeru itu, saya juga ingin memberikan beberapa pendapat dan respond mengenai isu yang telah dikemukakan.

Pertama sekali adalah mengenai isu donwload atau muat turun movie. Sy berpendapat, adalah tidak wajar bagi para pelatih yg suke memuat turun tersebut berbuat sedemikian rupa. Ingat, kemudahan internet yang disediakan oleh pihak kampus adalah bertujuan untuk mencari maklumat. Tanpa alasan ini, kemidahan tersebut tidak mungkin akan disediakan. Lebih baik peruntukan tersebut disalurkan kepada keerluan2 lain yang lebih mustahak. Justeru itu, tidak timbul boleh atau tidak memuat turun movie di kolej kediaman ataupun di blok akademik. Sememangnya perkara tesebut tidak boleh dilakukan. Pada hemat saya, kepada sesiapa yag suka memuat turun video atau lagu tersebut menggunakan mana perisian yang ada di pasaran, adalah lebih baik anda melanggan perkhidmatan Celcom Broadband ataupun Maxis Broadband. Itu adalah lebih baik daripada menerima cacian, makian dan sumpah seranah pengguna lain yang tidak berpuas hati dengan perbuatan khianat dan tidak bertanggungjawab anda tersebut. Lagipun, pihak minoriti yang suka memuat turun tersebut bukan memuat sesuatu yang mustahak. Mintak maaf kalau saya katakan, kebanyakan puak minoriti yang suka memuat turun ini memuat turun video yang yang tidak bertamadun (Video L***H). Minta maaf jika tuduhan saya ini salah atau tidak berasas. Tuduhan ini adalah berdasarkan tinjauan pendapat dan berdasarkan apa yang saya nampak di depan mata saya sendiri. Adakah ini kriteria ataupun sifat seorang bakal pendidik?? Kita sebagai bakal warga pendidik telah diberikan amanah. Jadi, peganglah amanah itu sebaik mungkin.

Kedua, mengenai penglibatan exco JPP di dalam blog ini. Mungkin mereka ada sebab tersendiri mengapa mereka jarang2 melawat blog ini. Seperti yang kita maklum, kemudahan internet di kolej kediaman kita adalah amat perlahan sekali kerana tindakan beberapa individu yang tidak bertanggungjawab. Justeru itu, mereka tidak dapat access ke dalam halaman ini. Mengapa mereka tidak access semasa waktu kuliah di blok akademik?? Saudara dan saudari yang dihormati sekalian, adalah tidak molek dan tidak manis sekiranya kita melayari inernet semasa pensyarah sedang bersyarah di hadapan. Kita sepatutnya menghormati orang yang memberi ilmu kepada kita dan tidak bersifat "kurang ajar" dengan tindakan tidak memberikan tumpuan semasa pensyarah sedang mengajar. Bagaimana dengan waktu pensyarah tidak masuk mengajar kerana terlibat dengan urusan pentadbiran?? Kita harus memahami tigas yang dipikul oleh exco2 JPP. Walaupun kita tidak nampak apa sumbangan yang telah mereka lakukan tetapi, mereka memang sentiasa berusaha ke arah itu. Tidak perlulah mereka nyatakan apa sumbangan yang telah mereka lakukan kerana sesuatu yang dilakuka kerana nama adalah tidak ikhlas dan tidak akan mendapat rahmat daripada tuhan.

Fikir- fikirkanlah, renung- reungkanlah.

Anonymous said...

selepas dengan comment anda...
ada sedikit hal yang saya ingin comment sikit...

iaitu...

maxis broadbrand amat teruk...
cakap 3.6mbps tapi adakala tak sampai 52kbps saja....
saya di kawasan bandar pun teruk macam tu la...
apatah lagi kawasan macam maktab yang cuma dapat terima 3G (UMTS) dan bukan apa yang diiklankan oleh pihak maxis iaitu 3.5G (HSDPA)...

celcom saya tak tau lah...
tapi dengar cakap banyak bagus daripada maxis...

jadi tuan-tuan dan puan-puan jika ada minat...
pasanglah celcom...

p.s: saya bukan dari company celcom punya...jangan takut saya tipu kamu

Anonymous said...

oh, kalau tak de orang download pun, speed pun akan turun. PLEASE REFER TO COOPERFEVER

Sebelum Kata Apa2 Kat Orang Siasat Dulu Na..Jgn Dok Main Serbu Xpakai Helmet!!!hahhahahahaha....
Pahir?

kalau peruntukan yang diperoleh untuk internet dapat digunakan secara bagusnya. tak payah kita setiap hari kena tunggu. nak masuk CONNECT pun susah.

pasal peruntukan tu? masuk poket kot, pasal semua bende xde qualiti. server banyak, tapi berapa je yang berguna. yang lain tu, untuk FAME show off je. pahir2-lah...

cadangan kpd nak download tu.
boleh tapi pi download pada waktu malam.

kalau mereka nak download juga masa kuliah, minta bertimbang-rasa sikit. kita x tau kita mungkin juga akan perlu mencari info pada masa akan datang. then ada org download. lag habis...

kalau pakai laptop masa ada lecture. yang tu memang salah.
bawa dia pi "PIAK" punggung dia =D

Cheers..

Anonymous said...

korang guna jer la internet nih...bukan kena bayar pun...

if nanti kena bayar..nangis kuar sirap plak..

internet lambat tu nak buat macam mana...kat rumah aku kadang-kadang lembab siput jugak...
sedangkan ada member kita kata guna maxis broadband pun lembab...apatah lagi streamyx IPTB yang kita dapat free of charge..

ramai yang boleh download macam-macam....okla tuh.korang boleh bagi komen kat blog ni...kira ok la internet tu..
haha...peace

Anonymous said...

ha.. kalau nak naik blog ni pun kena refresh N kali.. maut tau..

sekarang nak SUE tentang electricity
! !@#@#^*&*^

tension betul.. panas hot steam warm..

macam mana nak belajar ni..

Anonymous said...

itu la aku dah cakap wahai pak pandir
ko try pi sembang nagn technision kita..baru ko tau situasi sebenar...

takat refresh...bukan kena duit pun...aku pun kena refresh banyak kali...
bak kata ko gak...be patient..
wahahaha

Anonymous said...

sikarang wayer LAN kat library sudah hilang semua lo,
adakah ini tindakan yg diambil utk prevent itu downloader?
atau sudah tak boleh ber-internet di sana????

Anonymous said...

alamak, kalau nak tanya teknisian tu, lagi tension. macam tak buat kerje je.

abih pi ambik barang kat stor tu. macam buat slamber je. buat tak tau. ambik order dah 3 minggu. lepas 3 minggu, cakap yg bukan2. yg ni bukan tuduh kot.

dah patient gile dah.
tekan...tekan...tekan...tekan...tekan...tekan...tekan...tekan...tekan...tekan...tekan...

tu le cerita nya.. tension betul.
library tu memang i dengar banyak orang komplain ni.. betul ke?

Anonymous said...

haha
kat library tu bukan setakat wayar lan kat sudut internet tu hilang..
dekat bilik interaksi pun habis dikebas...

aku rasa JPP kot yang sental...hahaha

hm..wayar LAN tu sekarang dah murah..semeter pun tak sampai rm5.
apa kata korang beli..sebab kebanyakan manusia lebih senang jaga barang sendiri daripada jaga harta awam..ok.

so pepandaila korang...

Anonymous said...

institut perguruan?
institut pencurian adalah. alamak jadi guru pun nak ambik brg awam.

teruk la kalau pi sekolah kalak nanti.. fuyo ~

Cheers

Anonymous said...

saya selalu nampak beberapa budak yang suka download di perpustakaan cabut lan wire keluar....

lepas itu, ada yang letak merata-rata dan ada yang bawa balik...

mereka anggap onine dengan line wire lebih cepat jika banding dengan wireless...

dengan ambil wire itu mereka baru dapat online lebih cepat jika banding dengan orang lain...

Anonymous said...

jpp patut buat satu forum kerana menggunakan blog untuk perbincangan adalah kurang sesuai...

ini akan timbul banyak banyak masalah seperti kena spam...

susah kesan identity pengguna atau orang yang post comment...

selain itu, bolg juga susah untuk bezakan topic perbincangan...

Anonymous said...

ai yo... mereka akan dapat balasan punya....

cakap tentang elektrik, sejak hari Selasa dah asyik on n off... macam hendak trick kita...

bilik muzik, tempat budak2 muzik pi kelas tu pun tak de letrik walaupun x buka air-kon. pensyarah pun complain panas... buat report pun x de respon...

Isnin depan (12/5/2008) kita org exam kat blok B... petang 3pm - 4.30pm pulak... ai yo... takut susah nak pi exam sebab x de letrik (jika x baiki lagi)... nanti ada org pengsan? x de mood utk exam? haiz... harap masalah letrik dpt diselesaikan pd hujung minggu ini...


1ppprpet

Anonymous said...

pasal lan wire tuh..tanggungjawab bersama kita..

bout forum..terus terang aku katakan...aku tak mahir dalam buat forum..setakat blog tuh boleh la...

pasal elekticity kat blok pentadbiran...masalahnya berpunca dari wirering dalam...setakat ni aku tengokm da ada orang pasang cable...ada tindakanla tuh...
p/s: pasang2 wire ni bukan boleh siap 2 minit..2 3 hari jugak..
so bersama2la sabar...pensyarah n pelajar pun perlu hadapi masalah ini...

Anonymous said...

skirt perempuan di iptb terlalu pendek terutamanya di kalangan perempuan sem 2 PPISMP...
selalu nampak seluar dalam mereka bila naik tangga dan sebagainya...
harap hep akan mengambil tindakan...

Anonymous said...

MAK OI DOSA! tengok orang punya seluar dalam!

dah tau le pendek! nak tengok lagi! FULAMAK brother! respect sikit le pompuan.
tak rasa dose ke?

mereke nak pakai pendek kite pun xbleh buat pe. lapor HEP je kite bole buat.

jangan tengok lagi tau.. dose siot!

Pasal electrick tu, kalo x salah, i dengar dari member sebab seluruh blok punya wire ade problem noh..

tahan sikit la.

Cheers ok?~

Anonymous said...

tentang penggunaan linternet di library, i rasa bukan saja David yang ada download. Lai dan satu Cina lagi ada download juga... jadi jgn asyik tunjuk jari kpd David aje...

Anonymous said...

lai sudah tak download kat library ok....
wa rasa david pun tak pi lagi dah, haha!

Anonymous said...

密室姑娘假正经!马来人表面上穿得保守,其实思想更开放!穿得更开放!没脑的你们只会指责别人,不想想自己穿到怎样!色的是你们,不要来怪人家穿到怎样!也没人叫你们看如果你认为很刺眼!

Anonymous said...

amitabha.......
cakap saja apa membina negara bangsa...
cakap saja-saja apa berhidup bersepadu....
tapi x hormat kita cina langsung!!!!

kami juga orang MALAYSIA tau!!!!

guru bukan orang ke?
tidak boleh ada style SENDIRI ke?
x boleh ada freedom sendiri ka?

kalau awak semua berpengangan teguh janganlah tengok orang punyo seluar dlm...zzzzz
x bermoral!!!!

u orang saja tau cakap kaum lain x pernah berfikir perasaan orang,
memang x bertimbang rasa,
x moral sangat.....

aiduh,
kesian kau org,
suka sangat kutuk orang,
jaga jaga nanti ada balasan buruk...


jaga-jaga la.....

tak3 k....

Anonymous said...

ya la!ingat pakai elok elok macam budak baik!manatau di sebaliknya lebih teruk!

sendiri miang jangan cakap pakaian orang menjolok mata! u org tak tau menghayati jangan cakap banyak! mau balut balut pergi tinggal dengan Mummy la,x payah keluar! pergi tinggal di dalam lubang x payah keluar, mata pun x payah sakit!
kalau mata sakit,pakai la sunglasses!

Anonymous said...

ayam sambal....
kau ni memang funny la^^
haha....

x pi nanti kena marah...

u tau la org melayu suka sangat kutuk kita cina,
x hormat kita,
memang kesian kita ni tinggal ni dunia ini...

haiz....

i fel so soli 2 my parent tat i din take gd k of myself...

soli mak bapa..

Anonymous said...

salam..
saya nak bg cadangan la supaya dilonggarkn sdikit praturan yg ibbapa xdibenarkn masuk ke dlm kwsn asrama...
maksud sy di sini,bukan la mak bapak leh msuk rest rest...tp,mak bapak leh anaq anak dowg smp kat kwsn asrama...bukanpa..kdg kdg ada gak situasi di mana hujan turun...xkn nak tggal anak blk asrama yg jauh dlm keadaan cam gitu.penat ulg alik tmbh g klu byk brg.huhu....pastu,bapak atau mak mana sggup tgk anak jalan ulang alik byk kali cm ni...pastu,klu mak pak nk tlg,kna jalan lak...kluujan,bsh...klu panas,alamatny..paham sendirik la...klu even xnk longgarkn gak syarat tu.buh rr bumbungkat kwsn kafe tu..letak sma kerusi mnunggu...bg sma kmudahan kat famili kita..mebi sy anak manja di mana parents antaq sy smp iptb..pastu,buh la lampu..selamat la sket nak jalan....bgpljr yg blk mlm n parents hntr smp kafe..kesian la blk dlm gelap....uhuhu..sy cuma mntk tu ja...longgarkn sket syarat yg parents leh antaq smp dalam asrama..antar pastu blah la...tp,klu cm kakak n abg senior,xpa la..korg dh ada transport..so,bg korg tadak masalah la...klu camtu,guna akal cerdik saya..sy leh dftr keta pak saya utk dptkn pelekat iptb,n sy bole suwoh pak sy antaq smp dlm..ttg keta tu,sapa nak cek,kn guna ke x...huhu..sori la,sy masih baru di sini...br dok phm peraturan iptb...huhu...saya mohpn jasa baik jpp mntk tlg longgarkn peraturan ni...terma kasih...

Anonymous said...

ada seorang pensyarah miang dan boring sering suka menangkap pelajar Cina membuat kesalahan dari segi pakaian... tak tau dia ialah siapa...

asyik tau buat benda yang membosankan...

Anonymous said...

Sila memberi aduan dan cadangan dalam BAHASA MALAYSIA atau BAHASA INGGERIS yang betul..
sebab bukan sahaja bangsa Melayu atau pun bangsa lain yang PAHIR tentang short form tu.

wow, wow ,wow..

jangan terlampau dah.
Pasal style sendiri tu, Please sedarlah di mana anda berada.

INSTITUT PERGURUAN. bukan mana mana College yang boleh anda bertindak sebarangan.

Yes, anda boleh ada style sendiri, akan tetapi akankah anda sedar bahawa anda DIBAYAR untuk belajar?
Anda adalah dalam peringkat PRE-PERKHIDMATAN.

Tahu tak apa itu Etika Guru? Jika tak, sila berjumpa dengan HEP dan tanya. Jangan nak buat malukan bangsa cina dan sendiri.

setiap institut malahan negara terdapat undang-undang tersendiri. Jangan ingat pihak institut memberi kelonggaran kepada anda, anda menyalahgunakannya dan ingat itu hak anda. tahu apakah Akta 174?
Jikalau tak tau, pergi rujuk HEP.

anda hendak style sendiri? Boleh, bayar RM130,000. lepas tu, apa style pun boleh anda adakan.

Kalau kat dalam Institut, boleh ada style sendiri, kalau tak kena tangkap, fuyoo, boleh style... kalau kena tangkap.. Good luck..

nak style? Holiday boleh style secukupnya~

pasal seluar dalam dan pensyarah.. tulis kepada HEP atau Pihak atasan jikalau anda hendak, yang tu hak anda.

sila jangan timbulkan persoalan tentang AGAMA di dalam sesi perbincangan ini. hal ini adalah agak sensitif. sila ambil perhatian.

Cheer~

Anonymous said...

anak manja...

barang banyak dan ulang-alih bukan alasan bagi anda untuk memberi ibu bapa masuk ke kawasan asrama.

mak abah tak sanggup tengok anak manja jalan ulang-alih? HAHA.. lucu!
abih bila nak keluar ke sekolah nanti, hujan ke, panas ke, nak abah dengan mak ambil payung bersama anda?
MALU kalau anda telah menyatakan fakta-fakta tersebut.

kawasan kafe? tempat menunggu? sediakan kerusi? tu.. dalam kafe tu.. bukan kerusi? siapa dengan Teh lagi tu..

abang dan kak senior ada transport? ok bolehkah anda kirakan peratus abang dan kak senior you ni ada transport.

tahukah anda kebanyakan daripada mereka dari jauh seperti selatan Malaysia dan Sabah Sarawak.
bukankah mereka juga boleh berjalan kaki dari pintu besar sambil mengambil barang-barang yang berlambak banyak dan besar tu naik ke asrama?

sila berfikir secara MATANG oh anak manja. takkan sikit susah pun tak boleh tahan kot, kalau macam ni, tak layak anda menjadi seorang guru.

Kalau pasal gelap, Jom! pergi heboh dekat HEP BERAMAI-RAMAI!
tapi ini masih tidak menjadi masalah sebab kalau dari Kafe ke bilik anda, TAK GELAP PUN! kalau gelap pun sikit je..
alah, kan anak manja..

kalau pasal pelekat tu, anda sungguhnya hendak cuba, Please.. do it..
kalau ditangkap dan dimarah oleh ketua warden di depan mak abah anda, serta dikenakan tindakan. I tak tau le tu. Good Luck..

satu lagi fakta sebab tidak boleh naik ke asrama adalah kerana kebanyakan Pompuan Melayu pada ketika itu tidak menutup aurat. Maklumlah, dalam asrama tu boleh slamber~

tahniah kerana anda adalah pelajar baru! jikalau anda adalah pelajar lama, siap kena lempang =x

ada apa pertanyaan lagi, boleh anda menyoal di sini.

Cheer~

Anonymous said...

Woi..
ni pehal main pasal kaum nih
agama ker aper ke
blog ni bkn tempat nak berbalah pasal kaum..

pasal pakaian...
ada etika pemakaian...
patuh je la
apa yang nak jadi hal...
korang pakai sexy ke tak pakai apa-apa ke pergi kuliah
then kena tangkap...
jangan salahkan orang lain..
salahkan diri la langgar peraturan...

so jangan jadi bodoh tuli sangat...
tak kira la Melayu ke Cina Ke India ke...if pakaian tak sesuai..langgar peraturan...orang pun tak puas hati...otak ada fikirla...
kat luar ko pakai la macam mana pun ..bukan ada pertandingan ratu cantik pun dalam IPTB ni..



Ni last warning daripada aku...if bangkitkan soal perkauman n agama...aku tak kira melayu ke cina ker...
jangan salahkan aku if tetiba pc and laptop korang tak boleh masuk internet kat mana2 pun dalam dunia ni...id pc and laptop korang ada dalam blog...so jangan ingat aku tak buat apa-apa persediaan nak detect korang

if tak puas hati cari aku kat bilik 2/8

Chow..

Anonymous said...

woi ayam mayonis....ayam kari....
dua oarang ni pe hal...

pe lu bikin bangkitkan soal kaum...
pasal pakaian jer pun...
make it simple..
simple problem..just follow the rule..

menghayati kepala hotak ko ayam kari sambal..if pakaian elok..there no problem...
hey...there lots of chinese, indians or malay can wear shirt according to rule...
so what the big deal...
ko dua orang nih...
aku tak puas hati la...
aku sangat tak puas hati....
so be careful buddy......

Anonymous said...

ok.jangan marah sangat.apa yang refer to bukan org di maktab ini.sebaliknya apa yang dilihat semasa di national service dan di luar. jangan salah faham. x bermaksud nak cakap kaum apa.jangan salah faham.sebelum ini,ada yang tulis CHINESE dulu.jadi barulah ayam kari tulis.x bermaksud nak cari gaduh.minta maaf jika terlampau sangat.sama sama beljar di sini,hidup baik-baik lebih baik.
sorry sorry n sorry..[sincerely]

Anonymous said...

yalah, kita org malaysia..jgnlah main isu kaum macam UMNO, sama sama kita jayakan malaysia macam kata Anwar

Anonymous said...

cepat juga kau ni tukar topik. kalau buat salah, jangan takut mengaku kesalahan anda.

kita semua sedia memaafkan anda jikalau anda menyedari kesalahan anda. janji jangan ulangi kesalahan ini lagi.

daripada apa yang anda tulis. Aku tahu apa yang anda hendak sampaikan. sama ada dengan unsur-unsur yang tak betul tu ke tidak.

kalau bukan tentang institut ni juga, anda tidak sepatutnya membangkitkan isu-isu agama, perkauman.

jikalau hendak menyentuh tentang pakaian, tolong guna akal anda sebelum memberi sebarang maklumat yang tidak masuk akal mahupun CHILDISH.

kalau tau dah terlampau, apasal sebelum tu, fikirlah baik-baik dan tidak memberi maklumat yang tidak senonoh ini.

Apakah yang akan terjadi jika pihak HEP yang ternampak? ataupun JAPIM yang ternampak? taukah anda apa akan terjadi? Akta 174, ataupun lebih teruk, iaitu dikena 'sue' oleh pihak yang selain dari institut kerana telah menyatakan statement yang telah menyentuh isu-isu agama.

Please respect others' religion.

Cheer~

Anonymous said...

oh kawan, jangan campurkan hal ini dengan hal politik.

tahukah anda, anda tidak seharusnya membincang tentang politik?

sila take note~

Cheer~

Anonymous said...

akta mana kata tak boleh bincang politik pula? o.0


cheers~

Anonymous said...

haha, "akta tanya HEP" ade sebut =D

Cheers~

Anonymous said...

macam tu kita x boleh bincang politik lagi? mari kita bincang awet pak pandir then


cheers~

Anonymous said...

itu I tau ler... OK. Kita tak mau bincang tentang dari segi pakaian. Dari segi agama pula, jika kita pakai rantai / benda yang berkaitan dengan agama keluar dari maktab, adakah ia melanggar peraturan maktab atau undang2 negara? Bulan lepas terdapat satu notis etika pakaian, terdapat seorang pelajar lelaki sedang memakai rantai (agama) dan ia ditulis TIDAK DIBENARKAN MEMAKAI SEBARANG RANTAI!

saya rasa ini terlampau. Pensyarah tersebut tidak memeriksa adakah rantai tersebut adalah fesyen atau tentang agama. OK. Jika bagi kaum Sikh, mereka memakai gelang pada tangan. Gelang tersebut bukan gelang yang fesyen yang ada bunga2... tapi ia berkaitan dengan agama. Adakah gelang tersebut salah?

Saya pun nak cari pensyarah HEP, tapi notis tersebut sudah hilang... saya pun tak tau siapa yang tanggalkan...

Anonymous said...

kalau saya tak salah, rantai tersebut mungkin dah terdedah. jikalau 'tersembunyi' dalam tu, tak kene kot.

jikalau pasal pemakaian rantai agama sepatutnya tidak salah dari sisi undang undang negara kot sebab kita orang kan ada kebebasan dari segi agama.

kalau pihak institut tidak benarkan, hal ini memang tidak munasabah. kalau anda nak pasti, sila rujuk kepada HEP =D

oh yea, satu lagi. pihak HEP tidak sepatutnya meletak notis pelajar seperti begini. jikalau di sisi undang2, ia adalah tidak dibenarkan kecuali pelajar sendiri yang membenarkan. tapi HEP lantak juga, letak je gamba kat situ. mungkin pelajar ini tidak tahu tentang hak mereka ini ataupun tidak mahu campur tangan dalam hal ini.

oh yea Saiful, 'box' ini adalah untuk aduan dan cadangan. jikalau hendak membincang topik lain, boleh anda memberi email atau msn di sini dan kita boleh bual bual kat sana ^^v

Cheers~

Anonymous said...

hah...
memang dibenarkan jika ia tenyata berkaitan ur religon
tp btaw ler pensyarah yang berwajib.
setakat ni aku rasa takde lagi yang kena tahan pasal pakai rantai or gelang
ok....

ok stop....anything bout religon or politic forbidden in this blog...

ok...aku just nak tahu kat mana server yang fail atau server down sila inform aku...
senang msg jer aku gn handphone...
aku sendiri tak boleh nak cek satu2 tiap hari...
kerjasama amat diharapkan

jpp komput

Anonymous said...

hah...
memang dibenarkan jika ia tenyata berkaitan ur religon
tp btaw ler pensyarah yang berwajib.
setakat ni aku rasa takde lagi yang kena tahan pasal pakai rantai or gelang
ok....

ok stop....anything bout religon or politic forbidden in this blog...

ok...aku just nak tahu kat mana server yang fail atau server down sila inform aku...
senang msg jer aku gn handphone...
aku sendiri tak boleh nak cek satu2 tiap hari...
kerjasama amat diharapkan

jpp komput

cik manis said...

salam..sy nk mengadu pasal kelas sy y serba kekurangan..hari2 buat laporan tp admin x buat tindakan...hope jpp tlong usulkn dkt admin ye..thanx..

Anonymous said...

thanks cik manis
JPP dah buat aduan pasal tuh
sekarang ni dalam tindakan menaik taraf kelas...
if still kekurangan mcm mana layak dipanggil IPG kan...

p/s: if lapor kat admin...tahun depan pon tak tgk kot borang tuh
hahaha

Jawatankuasa Perwakilan Pelajar said...

ok
for all blogger
thanks coz support this blog...

mintak maaf if bahasa aku kurang sopan...
sebenarnya aku kesian tgk kwn2 aku jpp yang len wat keje gila2 taw...
padahal diorg xde keistimewa ape pon...
kena maki hamun ngan pensyarah...perkara biasa bagi diorang...
ssh....

tolomglah...bukan aku nak minta pujian ke ape ke..
just support us...
JPP2007 ke 2008 sama jer...
motif dia nak bela pelatih IPTB..
jangan downkan mereka...
sebab mereka semua SUKARELA.

ok..peace.

Anonymous said...

adakah betul untuk manipulasikan talian internet yang terdapat pada pusat sumber?

Yes, gang download dah kembali lagi.

Cooper sila ambil perhatian.

Cheers

Anonymous said...

untuk pengetahuan semua,
bila saya download saya guna wayar LAN,
tapi org yg guna wayer LAN hanya 2 atau 3 org saje dan kebanyakan masanya tiada org yg guna.
kebanyakan org yg on9 di pusat sumber gunakan wirelss,
so saya rasa bukan saya mia sebab kalau internet slow kan?
saya bukan nak kata perbuatan saya tak salah kah apa,
tapi saya rasa saya taklah timbulkan masalah kpd org lain spt slowkan internet kan?
but if saya betul2 menyebabkan anda rasa tak siok saya minta maaf,
cakaplah baik2 dgn saya,
saya akan hentikan download saya.
tapi kalau betul2 x de org yg guna saya rasa kalau saya guna pun x pe kan?

cheers~

Zarpeno said...

sapa nak download bli broadband~ hehhe hidup aman damai..hanya cadangan..ehhee